Blog

Facebook umožní označit nedůvěryhodné odkazy

Facebook včera oznámil, že umožní lidem označovat příspěvky, které odkazují na nedůvěryhodné zdroje, a uvedl sadu nástrojů, které umožní omezit dosah a vliv dezinformačních zdrojů obsahu. Ve světle nedávných událostí jde o důležitý krok ve vývoji Facebooku.

Knihovna UPOL: Jsou placené příspěvky opravdu nutností?

Obecně panuje názor, že pokud má být stránka na Facebooku úspěšná, měla by využívat placených příspěvků. Řada autorů dokonce mluví o konci organického dosahu. Knihovna Univerzity Palackého v Olomouci ale působí na Facebooku od října 2010 bez placených příspěvků a v roce 2016 překročila hranici 6 000 fanoušků, proto Jindřich Juráš a Antonín Pokorný připravili tuto analýzu organického dosahu.

Jaké jsou možnosti cílení Facebook reklamy

Facebook je gigant v množství dat, která o svých uživatelích sbírá. V tom také tkví jeho síla proti konkurenci. Prostřednictvím Facebook reklam můžete zasáhnout vysoce specifikovanou skupinu zákazníků a dosáhnout tak skvělých výsledků oproti širokému cílení v jiných mediích. Kde ale Facebook tato data sbírá a jaké jsou možnosti cílení reklam?

Jak vidí sociální sítě marketingové osobnosti

O marketingu na Facebooku nejen rádi píšeme, ale také si o něm rádi povídáme. Obzvlášť s odborníky na slovo vzatými. Proto jsme na podzimním Babel Campu vyzpovídali 3 řečníky a velké osobnosti, které nám prozradily svůj pohled na věc. A abychom té trojce dali více symboliky, každému z nich jsme položili 3 otázky, každý rozhovor trval 3 minuty a každý profík byl z jiné evropské země.  

Facebook Engagement Audiences: více možností pro remarketing

Facebook neustále přichází s novými možnostmi pro remarketingové kampaně. Jednou z nich jsou takzvané okruhy zaujatých uživatelů (Engagement Custom Audiences). Prostřednictvím těchto publik můžete zpětně zasáhnout uživatele, kteří již dříve provedli nějakou interakci s vaším obsahem na Facebooku.

Fortuna: Tisíce registrací za poloviční cenu

Sázková kancelář Fortuna se letos stala jasným vítězem šampionátů v hokeji a ve fotbale. Na své cestě za zlatem vsadila na kombinaci klasických nástrojů a netradičního využití dynamických reklam cílených na akvizici nových hráčů.

Rychlost načítání webu ovlivňuje dosah facebookové reklamy

Facebook před časem oznámil, že bude při zobrazování reklamy na mobilních telefonech brát v úvahu rychlost načítání mobilního webu a tlačit tak inzerenty do optimalizace webu, aby se načítal co nejrychleji. Rychlé načítání webu je totiž důležité, aby uživatelé nebyli frustrováni z toho, že klikli na reklamu.

Reklamní účely se rozšiřují o novinku Store Visits

Celých 90 % všech maloobchodních transakcí se stále ještě uskutečňuje mimo internetové prostředí. Přesto ale čím dál více lidí vyhledává produkty a služby na mobilu. Propojení online světa s offlinem je tak dnes  již prakticky nezvratné. Jedním z dalších kroků, které Facebook tímto směrem podniká, je zavedení nového účelu pro reklamy, který nabídne metriky a optimalizaci pro návštěvnost a offline konverze.

Jak odstartovat mezinárodní kampaň na Facebooku

Propojení lidí na celém světě prostřednictvím internetu stoupá. Zatímco v roce 2012 byly online 2,7 miliardy lidí, odhaduje se, že v roce 2018 bude nárůst o 30 % na 3,82 miliardy uživatelů. A podle průzkumů trávilo loni čas na nejméně jedné sociální síti více než 900 milionů lidí. Z dnešních uživatelů se tak postupně stávají globální zákazníci.  

Firmy se na sociálních sítích musí bavit i s kritiky

Dobrá reakce na kritiku může firmě pomoci. Kritiky se nebojí třeba Donuter Donuts či Kefírer. Před kritickými komentáři se firmy na sociálních sítích nikam neschovají. Někdy sice mlčení funguje, nabírá-li však kritika na síle, je dobré na ni vhodně reagovat. Mazání příspěvků jen vyvolá řetězovou reakci v podobě dotazů, proč byly smazány, a lidé se budou o firmě bavit dál. „V krizové komunikaci je zásadní nedělat z lidí blbce, vysvětlit vše jasně, bez suchých korporátních keců,“ řekl na konferenci Sociální sítě v životě PRisty Filip Rožánek, šéfredaktor časopisu Marketing & Media. „Omluvou při krizové komunikaci firma získá psychologicky výhodu,“ dodal s tím, že se rovněž vyplatí naučit se pracovat s humorem.  

Facebook zavádí video do Messengeru

O tom, že Facebook má video rád, jsme napsali už spoustu článku. Nejnovějším počinem je zařazení spotů do komunikační aplikace Messenger. Takzvané Instant Video umožní přidávat živé spoty v reálném čase, což by mělo zvýšit interaktivitu konverzace mezi uživateli.