Blog - Facebook Engagement Audiences: více možností pro remarketing

Facebook Engagement Audiences: více možností pro remarketing

Facebook neustále přichází s novými možnostmi pro remarketingové kampaně. Jednou z nich jsou takzvané okruhy zaujatých uživatelů (Engagement Custom Audiences). Prostřednictvím těchto publik můžete zpětně zasáhnout uživatele, kteří již dříve provedli nějakou interakci s vaším obsahem na Facebooku.

Koho je možné oslovit?

  • uživatele, kteří zhlédli vaše video,
  • uživatele, kteří provedli interakci s vaší reklamou pro potenciální zákazníky,
  • uživatele, kteří otevřeli váš Canvas příspěvek,
  • nově také máte možnost oslovit zpětně uživatele, kteří zareagovali na vaši stránku na Facebooku.

Jaké okruhy zaujatých uživatelů lze vytvořit?

Uživatele, kteří zhlédli vaše video, máte možnost rozdělit podle toho, jak dlouho se na video dívali. Nově vytvořená publika tak mohou zahrnovat:

  • každého uživatele, který zhlédl alespoň 3 sekundy z vašeho videa,
  • uživatele, kteří viděli alespoň 10 sekund videa,
  • uživatele, kteří viděli alespoň 25 % videa,
  • uživatele, kteří viděli alespoň 50 % videa,
  • uživatele, kteří viděli alespoň 75 % videa,
  • uživatele, kteří viděli alespoň 95 % videa.


Do jednoho vytvářeného publika můžete nahrát zhlédnutí z více videí. Není tedy třeba mít u jednoho videa velký počet zhlédnutí. Pro každé video v jednom publiku lze zvolit jinou dobu zhlédnutí. Můžete tak například do audience zahrnout uživatele, kteří zhlédli 95 % krátkého videa, a uživatele, kteří zhlédli 25 % delšího videa. Stejně jako u publik vytvořených z návštěvnosti webu máte možnost oslovit uživatele, kteří zhlédli video v posledních několika dní.

Takto vytvořená publika přináší řadu využití. Máte možnost oslovit publikum v další ze své reklam a vytvářet tak sekvenční kampaně a zobrazovat relevantní reklamy. Ocení to především marketéři, kteří nemají možnost vytvořit si remarketing z webu, ale rádi by pracovali s nejrelevantnějším publikem. Navíc můžete využit organický dosah, neboť lze vytvořit publikum z videí, která nebyla podpořena. V neposlední řadě lze vyloučit ze zobrazování videa uživatele, kteří již viděli některé z předešlých videí.

Pro ty z vás, kteří využíváte více reklamy pro generování potenciálních zákazníků (Lead Ads), nabízí Facebook možnost vytvořit si publika ze všech lidí, kteří jen otevřeli váš formulář. Dále můžete vytvořit skupinu lidí, kteří formulář vyplnili a odeslali. Poslední možností, kterou Facebook nabízí, je vytvoření publika z lidí, kteří formulář otevřeli, ale nakonec jej neodeslali.

 

K čemu využít taková publika?

Publikum vytvořené ze všech lidí, kteří otevřeli formulář, tvoří velkou skupinu, kterou můžete jednoduše využít pro remarketing. Můžete jim ukázat související obsah k vašemu produktu či službě bez ohledu na to, zda provedli nebo neprovedli konverzi, a dál tak s nimi pracovat.

U skupiny vytvořené z lidí, kteří formulář neodeslali, je potřeba zamyslet se, proč formulář neodeslali. Potřebují více informací? Potřebují více výhod pro registraci? Oslovte je znovu s odlišným textem nebo kreativou a uvidíte, kolik odeslaných leadů získáte.

Publikum, které odeslalo vyplněný formulář, máte možnost remarketingem znovu oslovit s další nabídkou vašich produktů či služeb nebo je informovat o slevách, soutěžích, dnu otevřených dveří a mnoho dalším.

Canvas Custom Audiences

Pro ještě větší posílení remarketingu prostřednictvím zaujetí k vašemu obsahu zavedl Facebook možnost zacílit na ty, kteří otevřeli Canvas příspěvek nebo se proklikli na odkaz uvedený v Canvasu.


Prostřednictvím Canvasu můžete představit příběh, značku nebo konkrétní produkt. Ti, kteří Canvas otevřou, se stanou součástí vašeho publika. Toto publikum můžete znovu targetovat jiným sdělením. Jde o udržení uživatelů, kteří projevili počáteční zájem, a to i v případě, že neprovedli požadovanou akci. Canvas otevřeli, ale neprovedli konverzi z nějakého důvodu? Ukažte jim jinou reklamu z jiného úhlu pohledu.

V nedávné době Facebook přidal další možnost jak oslovit uživatele, kteří nějakým způsobem zareagovali na váš obsah na Facebooku. Máte možnost vytvořit si publikum:

  • ze všech lidí, kteří jsou zapojeni do interakce s vaší stránkou,
  • z lidí, co navštívili vaši stránku, bez ohledu na akci, kterou provedli,
  • z uživatelů, kteří provedli interakci s nějakým příspěvkem nebo reklamou (interakce zahrnuje reakce, sdílení, komentáře, kliknutí na odkaz nebo procházení rotující reklamy),
  • z uživatelů, kteří klikli na tlačítko s výzvou k akci,
  • pouze z lidí, kteří poslali zprávu vaší stránce,
  • z lidí, kteří si uložili vaši stránku nebo příspěvek.

 

V případě, že vaše okruhy uživatelů z návštěvnosti webu netvoří příliš velkou skupinu, můžete využít pro remarketing publikum vytvořené ze všech uživatelů, kteří jsou spojeni s vaší Facebook stránkou. U publika vytvořeného z lidí, kteří klikli například na tlačítko koupit, můžete zpětně oslovit s novou nabídkou, akční slevou a podobně.

Okruhy zaujatých uživatelů vám přináší řadu výhod:

  • Oslovíte uživatele, kteří již mají informace o vaší značce a mohou tedy zvýšit konverzní poměr.
  • Můžete vytvořit publika podobná těm uživatelům, kteří již vaši značku znají.
  • Publika z videa, Canvas a interakce se stránkou lze vytvořit až 365 dní zpětně. Publikum z reklam pro potenciální zákazníky lze vytvořit maximálně pro 90 dní zpětně.
  • Můžete vylučovat publika tak, abyste uživatele nezahlcovali stejným obsahem.
  • Pomocí Přehledů pro okruhy uživatelů můžete publika analyzovat.

V praxi…

Tato publika jsme vyzkoušeli v kampani zaměřené na získání co nejvíce vyplněných formulářů na obchodní nabídku od relevantních uživatelů. Využili jsme publikum, které zhlédlo alespoň 25 % videa a 75 % videa. Publikum z lidí, kteří otevřeli formulář, ale neodeslali jej, a podobné publikum z těchto uživatelů. Dále jsme do kampaně zařadili ty, kteří otevřeli Canvas, a podobné publikum. U všech cílových skupin jsme vylučovali publikum, které formulář vyplnilo. V následující tabulce můžete vidět, jak se lišily výsledky u jednotlivých publik:

Publikum CTR (okaz) CPC CPM
video 25 % zhlédnutí 0,57 % 0,51 € 2,93 €
video 75 % zhlédnutí 0,65 % 0,53 € 3,45 €
Lead neodeslán 1,71 % 0,45 € 7,73 €
Lookalike 1 % z Lead neodeslán 0,74 % 0,67 € 4,96 €
Canvas 1,43 % 0,52 € 7,39 €
Lookalike 1 % z canvas 0,84 % 0,59 € 4,93 €

Už jste vyzkoušeli cílení pomocí Engagement Custom Audiences? Jaké výsledky vám to přineslo a co nejvíce fungovalo? Podělte se s námi v komentářích.

Zdroj