Blog - Odhad: Programatik má růst rychleji než sociální média

Odhad: Programatik má růst rychleji než sociální média

Nová prognóza o růstu programatické reklamy potvrzuje rychlost jejího rozšiřování.

Podle nové studie mediální agentury Zenith s názvem Programmatic Marketing Forecasts, vzroste programatická reklama v roce 2017celosvětově o 31 %. Celkově má růst rychleji než všechny ostatní digitální kanály.

Zpráva pokrývá 41 klíčových reklamních trhů. Růst programatiku má být v příštím roce rychlejší i než v případě sociálních médií (+25 %) a než on-line videa (+20 %). Programatický nákup má být letos s podílem 51 % hlavním způsobem obchodování display reklamy. V roce 2017 má jeho podíl na výdajích stoupnout na 58 %.

Programatická reklama v roce 2012 představovala na globální úrovni 13 % výdajů na display reklamu, ale během několika let narostla až na současných 50 %. Výdaje na programatickou reklamu vzrostly z pěti miliard USD v roce 2012 na 39 miliard USD v roce 2016 s průměrným ročním tempem růstu o 71 %. Zenith teď očekává, že programatická reklama poroste v průměru o 28 % ročně až do roku 2018, kdy dosáhne hodnoty 64 miliard USD.

Spojené státy americké jsou největším trhem s programatickou reklamou – zaujímají 62% podíl celosvětových výdajů na programatickou reklamu. Druhým nejsilnějším trhem pro programatickou reklamu je Velká Británie a třetí Čína. 

Programatické obchodování začíná vstupovat i do „tradičních“ médií. Některé televizní, rádiové a venkovní digitální platformy už nabízejí automatické obchodování.

„Programatický nákup digitálních médií se stal na hlavních trzích normou a po této cestě kráčí i na menších trzích,“ řekl Benoit Cacheux, global head of digital & innovation Zenith. „Věříme, že růst programatického obchodování bude i nadále poháněn zlepšováním kvality médií dostupných v programatickém prostředí, větší dostupností programatických mobilních médií a rovněž rostoucí sofistikovaností, kterou přinášejí technologická řešení v oblasti reklamy, jako jsou platformy pro správu dat a propojené soubory reklamních technologií.“

Zdroj