Blog - Vzniká UTube Music, hudební projekt pro mladé

Vzniká UTube Music, hudební projekt pro mladé

Společný projekt youtuberů má být reakcí na vývoj hudebního trhu.

Osobnosti online agentury Hive a hudebního vydavatelství Lewron Music Center připravily ve spolupráci s českými youtubery a experty na internetovou scénu nový hudební projekt UTube Music, který cílí na mladou generaci. Má být reakcí na rostoucí popularitu internetových influencerů a moderní hudby mezi mladými lidmi. Cílem je přinést na jednom místě produkci nejsilnějších osobností českého internetu.

V první řadě by mělo jít o vydání kompilačního CD, které by se mělo v prodeji objevit letos v prosinci. Navázat na něj má v příštím roce koncertní show v největších městech republiky. Plánuje se 4-5 koncertů s očekávanou kapacitou každého z nich pro 4-10 tis. diváků. „Už teď má projekt mimořádný ohlas jak mezi potenciálními posluchači, tak i partnery projektu, takže plánujeme pokračování projektu i na další rok“,“ řekl našemu serveru jednatel Lewron Music Center a výkonný ředitel UTube Music Michal Wronka.

Do projektu jsou zapojeni například Ment, Vladavideos, Bára Votíková, PeeetaaaTv, Empire King Vision a další. Počet odběratelů na Youtube všech zúčastněných dosahuje2,65 milionu, na Instagramu mají přes 800 tisíc a na Facebooku 600 tisíc fanoušků. Počítá se s mediální podporou televizních stanic Prima Cool, TV Prima a TV Óčko, rádiaEvropa 2, deníku Blesk nebo nového magazínu psaného youtubery JJ.

Jak Michal Wronka popsal na páteční konferenci Jací jsou čeští milleniálové?, trh hudebního průmyslu se v rozmezí let 2008-2013 snížil z 556 mil. Kč na 264 mil. Kč. Vývoji nenahrávala vyšší cena a dostupnost legální hudby. Od roku 2014 je ale podle Wronky možné pozorovat pozvolný nárůst na současných 294 mil. Kč. „Hudební trh se začíná vzpamatovát,“ uvedl. Oživení prodejů má být způsobené především milleniály (mladí lidé ve věku 15-35 let), digitální prodeje se uskutečňují přes preferované streamovací služby, jakými jsou Spotify, Deezer, YouTube nebo iTunes.

Zatímco prodej klasických CD nosičů se v Česku v rozmezí let 2008-2015 snížil zhruba o polovinu na 319 mil. Kč, prodej digitálního obsahu za posledních pět let vzrostl ze 7 % na dnešních 40 %. Tento druh nakupování preferují podle Wronky především dnešní milleniálové. Proto je jeho firma jedním z iniciátorů projektu UTube Music. „Tradiční vydavatelský přístup nefunguje, potenciál lze využít jen s využitím osobnosti influencera a s respektem k jeho fanouškovské základně,“ vysvětluje.

Zdroj